زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 1:41 قبل از ظهر
نام کاربری : رمز عبور : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست گرامی ؛
برای مشاهده انجمن با امکانات کامل ، می بايست
ثـبـت نـام کـنـیـد یا وارد شـویـد


کاربر گرامی کاربر گرامی ؛







تعداد بازدید 719
نویسنده پیام
admin آفلاین





ارسال‌ها : 1077
عضویت: 26 /4 /1391
محل زندگی: Shiraz
تشکرها : 805
تشکر شده : 975
پنجره هوشمند خودرو که مناظر را به نابینایان نشان می‌دهد
پنجره هوشمند خودرو که مناظر را به نابینایان نشان می‌دهد

یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا موفق به ارائه پنجره هوشمندی در خودروی خود شده که می‌تواند با یک سیستم خاص، منظره بیرونی را برای نابینایان به نمایش درآورد. کمپانی خودروسازی "فورد" (Ford) یک پنجره هوشمند ابداع کرده است که منظره بیرونی را با ارتعاش (ویبره) به فرد نابینا نشان می‌دهد و فرد با لمس پنجره می‌تواند با حس کردن این لرزش‌ها دریابد که بیرون از خودرو، چه منظره‌ای نمایان است.


این فناوری، "منظره را احساس کن" (Feel the View) نام دارد که یک منظره بیرون از پنجره را به شکل ارتعاشی برای افراد نابینا توصیف می‌کند. با فشار دادن دکمه این دستگاه در بالای پنجره خودرو، دستگاه یک عکس از نمای بیرونی می‌گیرد. سپس این تصویر را به یک تصویر سیاه و سفید تبدیل می‌کند و هر سایه روشن به یک ارتعاش با شدت‌های متفاوت تبدیل می‌شود. فناوری "منظره را احساس کن" می‌تواند تا 255 سطح مختلف از ارتعاش را تولید کند.

همراه با ارتعاشات، یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی که به سیستم صوتی خودرو متصل است، می‌تواند شرح کوتاهی از منظره را بیان کند. به عنوان مثال در ویدئوی منتشرشده توسط فورد، دستیار صوتی به کاربر می‌گوید که او در حال لمس یک کوه برفی است.

"الو سفی" (Alù Saffi)، سخنگوی فورد در ایتالیا طی بیانیه‌ای گفت: ما تلاش می‌کنیم که زندگی مردم را بهتر کنیم و این سیستم جدید فرصتی فوق‌العاده برای کمک به نابینایان است تا جنبه مهمی از سفر را تجربه کنند. تکنولوژی این دستگاه پیشرفته است اما مفهوم ساده‌ای دارد و می‌تواند سفرهای معمولی را به یاد ماندنی کند.

فورد می‌گوید: فناوری "منظره را احساس کن" که توسط تیم ایتالیایی فورد طراحی شده و توسعه یافته است، یک نمونه اولیه است. احتمالا فورد برنامه‌های بیشتری برای توسعه و تولید انبوه این دستگاه در سر دارد.



چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 - 22:20
ارسال پیام خصوصی نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش (تازه سازی) صفحه نیست ، برای این کار روی تازه سازی پاسخ ها کلیک نمایید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | پنجره هوشمند خودرو که مناظر را به نابینایان نشان می‌دهد | پیوند سایتی RSS | بازگشت به بالا